Wednesday, October 23, 2013

Tiap orang lain - lain. =(

salam alaik.

hari ni festime ghasenye aku nak bcerite pasal kandungan aku ni. aku ni jenis yg tak mahu, tak suka, tak berniat nak Show-Off. so, jgn ambik hati klu ade sesape yg terasa ok. aku tulis ni untuk rase hati aku sendiri je pon.

sedia makluman, kandungan aku dah cecah 6 bulan da pon. so far, takde pulak cerita atau kisah pelik2. takde pon mimpi gempak2 mcm Aminah time mngandung Nabi Muhammad, atau mimpi dr mak Imam Syafie tu, sampai terang benderang satu dunia. =)

awal mngandung, alahan aku sgt teruk. usia 2 bulan mengandung, time bulan Ramadhan hari tu. ada hikmah lah jugak aku tak jadi pergi umrah bulan puasa tu agaknya, kalau tak mau aku duk lepak je kat hotel.

lepas sahur, tak sampai setengah jam, aku mesti muntah balik. dah camaner aku nak puasa mcm tu? ade yg tak muntah tapi pas zohor, perut aku dah berbunyik2, memang tak dapat tahan lah. ade jugak satu kes tu, pukul 6 aku berbuka. aku dah cuba nak tahan tapi tak boleh jugak. padahal sejam lagi nak berbuka. =( dugaan.

cakap pasal selera pulak, yang aku perasan time mengandung ni, aku suka makanan pedas2, dan panas2. tak panas, tak selera aku nak makan. bubur nasik kosong dengan kicap pun takpe, yang penting panas =) ketam masak lemas nanas lebih dari sepuluh kali aku makan dalam sebulan. kau ade??

perangai pulak, hehehehhe. mntak maap lah encik zairi.. teruk bebeno rasenye perangai aku time mngandung ni. dia balik keje lambat pun nak marah, bau busuk pun nak marah, tengok dia main ps pon marah, dia baca buku pun marah. pendek kate semua kau nak marah. nak harap dia berkepit je dengan aku 24 jam. mngade kan? aku pon marah dengan diri aku sendiri. bila aku tanye org, diorg cakap " biase lah... pembawakan budak" lau cmtu, aku pikir, kalau mngandung 5 kali, tanggung azab 5 kali lah suami aku. hahahahah.

 kalau dapat yang macam ni aku terima..


tp hari makin hari, aku kena la bnyak bertenang, bnyakkan mngaji, berzikir, berdoa untuk anak ni. so bila hati dah tenang, perangai pelik2 takde dah. ape aku nak makan, insyaAllah dia akan cuba cari. mane aku nak pergi, dia akan bawak kalau takde masalah ape2. kalau mntak sapukan minyak, atau urut2 tu, muka nampak jugak lain. maklumlah, festime dah 28 tahun hidup nak buat mcm tu kan. sorry lah encik asben.


 tapi kalau dapat yang macam ni pon aku terima jugak.
 sebab tak tau "jin" Abi dia kuat ke tak. hahahah


series aku cakap, memang aku terasa sangat2, semenjak mngandung, rezeki aku sangat murah. macam2 benda and perkara baik jadi kat aku. alhamdulillah. semoga anak ni terus bawa kebaikan dalam hidup kami, keluarga kami, dan agama kami. InsyaAllah. 

p/s : makluman, jantina bayi memang tidak akan diketahui sehingga dia selamat jumpa dunia. =) seprais!! sorry lah doktor, kami taknak tau.





No comments:

Post a Comment