Wednesday, April 13, 2011

_ $core Orienteering _

next kelas outdoor, kitorang wat Score Orienteering satu Uitm. memang Terbaek lah! setiap checkpoint dah di susun oleh alumni, memang diorang main hujung2 jer, macam nak bergaduh punya jauh. mula2 ingatkan berkapel2, upenye sorang2 plak.. HADOI! cam biaselah, sebelum kelas, mesti che Syam bg briefing lu. antaranya, rules kitorang wat xtvt nie, tak di benarkan bercakap dgn sape2 pun, no cell phone, and no riding. tak kesahlah tumpang orang naik moto ke, kete ker, basikal ke, semua DISQUALIFIED. sebelum start, semua orang akan dapat satu peta. kita tengok kat master map setiap checkpoint yang dia dah tanda, and mark kat peta yang ade dgn kita tuh. so, lepas tuh, ade 1 jam 1/2, nak pegi kat 9 checkpoint tuh. memang tak ah kan. aku dapat pegi 6 jer. itupon dah separuh mati aku lari and cari. memang kaw2 alumni kenakan kitorang. checkpoint bukan main lagi atas2 bukit je semua. sayang sebab time aku ngah cari2 tuh, takde sape yang bleh tolong ambikkan gambar, kalau tak boleh tunjuk kat korang checkpoint2 yang memang jauh sangat2 tuh. then biler dah sampai, kena pulang balik control card yang kitorang pergi tanda setiap checkpoint yang kitorang singgah tadi. markah kira kat situ lah. sape pegi checkpoint paling susah, dia dapat markah tinggi. aku pegi 6, tapi dapat 140. tapi ade budak yang pergi 8, cume dapat 125.
1 jam 18 minit je taw. haahhahh.... kurang satu jam stengah. kalau aku nak habiskan pon, stil tak sempat jugak. so, cukup2 lah tu...


budak lelaki 8 orang berjaya habiskan semua chekpoint. perempuan sorang jer, Rafidah. strategi aku salah. laluan yang aku pilih tak betul. huhhhuuu.. banyak lah alasannnnnnnnnnn......................


mira lagi kesian dia dapat pegi 8, tapi dia lebih masa. 1 minit, tolak 10 markah. bayangkan dia lambat, tak ingat lah brape minit, tapi banyak gak lah kena potong. kesian............




berdiri belakang sekali. 4 dari kiri. peserta terbaik untuk score orienteering nie. Muhd Nazrul Azril B Razlan. tahniah oi...

No comments:

Post a Comment