Sunday, April 24, 2011

_ M@jli$ Kh@t@m Al-Quran _

pagi tadi, pas semayang subuh, aku tidur balik. yelah, bukan senang nak dapt peluang tidur lame ni. kalau tak hari2 kena gi kelas pkol 8. since hari ni aku kat umah sebab takde paper, aku pk nak tidur sampai pkol 10 lah.

baru aku nak betulkan position bia dapat port lagi best, mak aku dah kejut suh siap nak pegi Masjid Sultan Abd Samad, name glamer, Masjid KLIA. ade majlis khatam Quran hari ni. aiseh, cmaner aku leh lupe plak.. dah 3 hari dia ingatkan. tpakse lah aku lupekan niat suci aku nak tido tuh.. mandi, cari baju lam almari, gosok tudung, pakai stokin, sarung kasut, start kete, dah sampai........




orang dah ramai pun time kitorang sampai nie... kire kes kitorang lambat ar senang citer.. terlepas sarapan pagi. cis.




memang sedap ar dengar Cik Syarifah bertilawah. alah... peserta Akademi Al - Quran tu lah.. korang asyik dengan Akademi Fantasia jer, memang lah tak kenal dia. rajin2 lah bukak Astro Oasis yer! Ader rancangan dia ajar mengaji. Lgi satu, skarang ni dah start Imam Muda 2, so, rugi lah kita bayar bil ASTRO tuh tiap2 bulan mahal2, tapi rancangan macam ni tak amalkan. ish ish ish.....









peserta2 yang khatam berarak masuk dalam masijid dengan selawat. ramai jugak, siap pakai jubah cam nak konvo. takpelah, muda2 dulu tak dapat nak rase konvo pakcik ye, dah tua2 pon ape salahnye........




seronok sangat weh. buat majlis khatam besar2 macam ni. orang ramai. aku dulu fes time sambut kat sekolah, mak buat pulut kuning, satu kelas makan. ingat lagi abah balik keje malam and datang hanta. risau je kalau abah tak datang sebab dah gebang kat satu kelas. huhu.. second time khatam kat rumah, alahai,majlis kecik cenonit. tak aci, Along punyer kenduri besar. yang ketiga lagi lah, just baca doa jer, tak de kenduri takde ape. tapi khatam kat masjid ni best. siap ade VVIP lagi. Cik Suhaimi Mubin pon ade. ok, sory. korang tak kenal. pengurus besar KLIA @ Nazir Masjid KLIA ni.




tengok, suke giler mak dapat ambik gambar nagn Cik Syarifah nie.




aku tak dapat ambik gambar ngan Cik Syarifah, dengan kubah pon jadi lah. =)


petang ni, balik Uitm. esok 3rd paper, English. wish me luck. Amin.

No comments:

Post a Comment