Saturday, August 20, 2011

_ T@m@t 2/3 R@m@dh@n

Assalamualaikum wbt.

kite jumpe lagi kali ni sebab nak cakap pasal 2/3 Ramadhan yang dah berlalu kelmarin. in advance, dalam pertengahan Ramadhan ni, aku dapat tambah 2 lagi koleksi Masjid2 yang aku pergi. best!!
diz is, Masjid Al-Mutmainnah, masjid kat rumah je. kebetulan minggu ni aku balik lagi sebab public holiday Nuzul Qur`an. datang solat ngan mak and nini kat sini. semayang subuh jemaah kat sini and terus hanta nini gi kerja pagi. tapi gambar tu bukan lah on dat day. aku curik kat google. time semayang subuh, alahai... lelaki dalam 10 orang je, perempuan pun 8 orang je.. tak meriah.....


yang ni plak, tak payah cakap pun dah kenal kan. Masjid Putrajaya. masjid ni memang simpan terlalu banyak kenangan bagi diri aku. dulu time abah ade, boleh kate tiap2 minggu kitorang datang sini. mak mesti masak banyak2 and bungkus lepas tu datang semayang isyak kat sini and lepak sampai malam. rindulah kat abah tibe2. ok, hari tuh, aku datang berbuka and tarawikh kat sini dengan mak and adik. memang tersangat lah seronok! dalam banyak2 masjid aku pergi, aku rase yang ni paling terbaik. dah lah orang ramai, pastu suasana dia sangat lah menenangkan hati. tak tau nak cakap macam mane. harap sangat boleh datang lagi, tapi mase tu lah, susah betul.

so, habis 2/3 Ramadah lagi. sekejap je Ramadhan dah nak habis. sedih sangat kan. aku tengok, mak paling sedih. hari2 dok cakap dengan aku. humm.. sayu hati kalau fikir betul2. Ramadhan tahun depan belum tentu sempat jumpe kite. so, hari2 Ramadhan berikutnya dah masuk tempoh 10 hari terakhir, hari keberkatan. yang ade tersembunyi LailatulQadar. same2 lah kite beramal soleh dan menghargai sisa2 terakhir Ramadhan ni. percayalah, kalau kita nampak kebaikan dia, kita takkan bangun pun dari sejadah, masalah kita adalah sebab hijab kita di tutup. cari, and rase lah keberkatan sebenar2nya dalam bulan Ramadhan ni. kita takkan rugi. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment