Thursday, August 11, 2011

_ T@m@t 1/3 R@m@dh@n

ASSALAMUALAIKUM WBT.
pertama sekali, meh kita sama2 bersyukur sebab masih di panjangkan umur sampai hari, dan saat ini. best! best!

dah habis suku Ramadhan untuk tahun ni kan? cepat betul rasenye. walaupun aku baru puasa berapa hari je. hehhe... kat cni, nak citer sket pengalaman aku untuk 10 hari pertama Ramadhan kali ni.

walaupun dalam bulan puasa, aku tetap ade latihan army kat Melaka. 3 minggu berturut ade latihan. letih dia, jangan cakap lah. bayangkan even berpuasa, pkol 7 pagi kitorang tetap pergi jogging. even tak seteruk selalu, but still penat la kan. and summore, time latihan betul2 penat sampai rase cam nak gi tido je kat toilet, series ni, tak tipu. ( even theres one time aku gi toilet and terlelap )

cakap pasal bulan pose, of coz ade sahur, berbuka, and tarawikh. untuk 10 hari yang pertama, 2 kali je aku dapat bersahur n berbuka kat umah. sedih, kan? sikit lah.

dekat U, aku pergi smyg tarawikh kat Masjid Pusat Islam. best. dah lah besar, aircond plak tu. perempuan smbhyang kat tingkat atas. aku suke datang awal and dok baris depan sekali. boleh tengok sape budak laki kelas aku yang suke balik awal, and marah diorang esok kat kelas. hahaha... ade mase, kalau aku rajin, subuh pon aku datang semayang jemaah kat sini. best sgt, tak tipu. lepas solat tuh, rase cam nak tido terus je kat situ. sebab aircond. hehe.. tapi takut japgi kalau pak imam ronda2 ke, dia marah plak.

kalau aku balik rumah pulak, aku pegi smyg tarawikh kat Masjid Sultan Abdul Samad. name glamer dia, Masjid KLIA. masjid ni, dah jadi macam masjid tetap untuk family aku. suke sangat datang cni. semenjak abah ade lagi, memang kitorang rajin datang tarawikh kat cni. walaupon takde aircond, tapi dia tetap selesa sebab ruang dalman dia amat luas dan free air tu yang paling top. ( pernah jugak pegi tarawikh kat surau dekat rumah tu, tapi gambar surau tu takde plak dalam google, heee )


tapi, dalam banyak2 masjid yang ade, Masjidil Haram ni lah yang paling aku berharap sangat dapat pergi. seronok nya kalau dapat tarawikh kat cni kan. tambah plak dengan orang tersayang.. wahhh..... semoga panjang umur, and dapat pegi sane untuk lengkapkan rukun islam yang ke 5.

kita tengok ape jadi 2/3 Ramadhan lepas ni ye. teruskan berpuasa dengan sabar k korang semua.

No comments:

Post a Comment