Monday, November 28, 2011

Labbai Kallah Humma Labbaik.

 tak tau kenapa berdebar2. bukan nak menjemput orang tersayang pun. mungkin status yang lagi tinggi kot, tetamu2 Allah. seronok sangat tengok org2 haji balik. berkobar2 semangat nak pergi sane jugak. Tuhan je yang tau. tengok diorang semua menanges2 time baca doa terakhir, aku tak dapat tahan air mata jugak. huhu... mak cakap, selalu tekad dalam hati, InsyaAllah dapat sampai sane.

 ok, bek to reality. kitorang ni menjemput kawan mak. yg depan ni Cik Ros. belakang tu laki dia, pakai spek, kopiah putih. seronok je muke2 diorang semua.. jeles. Cik Din, kawan baik Abah. even Abah dah takde, dia stil baik dengan keluarga kitorang. dok Shah Alam. kalau ade kenduri, mesti jemput. raya, tahun baru, dia mesti hanta mesej. orang dah baik dengan kita, mestilah kita balas baik jugak kan. thats y lah mak ajak aku gi kumpe diorang ni.

 saya sayang mak saya. musim2 haji, hari2 lah aku duk dengar citer dia time pergi haji dulu. pantang nampak iklan atau gambar Kaabah kat Astro OASIS, mula lah.. dia tak tau ke aku jeles sebab tak dapat nak sampai sane lagi? mak harap dapat pergi haji lagi sekali.. and umrah tiap2 tahun. dia pergi umrah bulan 6 hari tu. tapi dia teringin sangat nak duk kat sane time bulan puasa.. aku cakap benda yang same " mak tekad dalam hati, Insya Allah sampai" =)

 aku yang tolong angkat beg dari Carousel. berat giler kau. macam ade unta sekor dalam beg. tapi tak hardcore sangat ni. bagus lah pergi sane pun bukan untuk shopping. aku tengok yang lain, walaupon sorang je, beg dia sampai 3,4.
 part ni lagi best lah kan. aku pon pernah rase. dulu, mak pergi haji dalam tahun yang same abah meninggal. berdouble2 lah sedih and rindu kitorang. tengok diorang semua berpeluk2 and nanges tgu parents masing2, buat aku lagi hargai mak aku yang memang ade depan mate.

suke la jumpe ayah kau!

No comments:

Post a Comment