Monday, July 30, 2012

Manchester City @ SNBJ.

Alhamdulillah, rezeki aku.

Sebenarnya kitorang  hampir2 tak dapat tengok sebab takde tiket, tapi aku nekad gak nak stay dulu sekurg2 nya berbuka and solat kat bukit jalil. Takkan nak balik jugak dah dekat2 maghrib tu. Kami ber10. 6 laki2 4 pompuan. Pastu aku je yang excited bonar nak tengok City ni. Diorg sokong Malaysia, tapi sebab aku tak tau jalan nak pergi sendiri dgn Dot, terpaksa lah follow diorg. Takpelah.. kite tengok je sape menang japgi. Tengah duk beli makanan berbuka tu, tibe2 dapat tau ade sorg ulat nak jual tiket. Huisy, terus tgalkan gerai tu, cepat2 pi beli, so memasing berbuka tuh senyum je laaa.. naseb bek aku cakap ngan bebudak ni suh tgu. Kalau balik terus tadi dah melepas.
Berbuka makan nasik lemak harga 2 rinngit. Tu je paling murah kitorang boleh cari. Burger sebijik 3 ringgit. Org kedai tu nak pi haji agaknya.

Lepas berbuka, terus solat. Org lain awal2 lagi dah sebuk masuk dalam. Aku pikir jugak, takkan semua diorang ni period kot? Humm... sabar lah wahai hati.. think positive.. musafir kot semua tu.
So, kitorang pun masuk lah dalam. WAH. Bermacam2 ragam, jenis, style manusia la kan. Aduh, tak tenteram jiwa aku. Tapi Manchester City punya pasal, istighfar je lah bnyak2. Kalau game lain, memang jgn harap aku nak datang ni....

So, nak di jadikan cerita, sekeliling aku ni peminat malysia agaknya. Minit awal yg malaysia dapat free kick tu, diorg semua duk jerit Gol! Gol! Gol! Gol! Sampai bingit telinga aku. Tapi tak masuk kan? HAHAHAHAHAHHAHHHA. Aku sorg je cakap YES! So sekeliling aku sumer diam jer.

Yg paling best bila Manchester City gol tu. Hahahahahhaha. Seronok betul rase nye. Tambah plak dapat 3 bijik kan. Tapi spoilt betul si Johanssen tu bg lepas plak gol malaysia sebijk buat ape. Bia diorg kosong je lah. hisy, pilu hati aku.

Ok, tak mau citer panjang2. Aku kalau pasal Manchester City ni, semangat sket. Hee.. tak kesah lah tak dapat jumpe diorg in personal pun, Allah kata rezeki aku BELUM sampai tahap tu. In future, Amin. Tapi dapat tengok diorg punye game pun dah memang TERBAIK! Seriouly Malaysia macam cap ayam je lawan ngan diorg.



p/s : pakai baju longgar seluar longgar, Manchester City tetap menang. InsyaAllah better audience next time. Amin.

No comments:

Post a Comment