Friday, September 23, 2011

_ Jamuan Raya Masjid As-Sobirin _

petang tuh, k.long tepon. dia tanya mak masak tak. aku cakap la belum. nak semayang asar dulu, tapi dah siap bahan la. then dia cakap, tak payah masak. simpan je sume tu sebab malam nanti masjid kat kg sebelah buat jamuan raya besar2an. tapi aku tanya mak dulu, dia nak pegi tak, then dia cakap ok jer. aku dah agak dah. satu hal yang aku suke dalam family aku ni, xtvt2 mcm ni, kalau kitorang betul2 ade kelapangan, mesti kitorang pergi. mak cakap, tak rugi rajinkan diri pegi xtvt2 masjid. masjid ni rumah Allah. kalau kita pergi masjid, maksudnya kita ni tetamu Allah. aku suke pergi masjid! lagi2 kalau masjid tu aircond. hehhe... ( panjang giler mukaddimah dia )



jamuan tu lepas isyak, tapi kitorang datang awal sebab ade ceramah dulu, then solat isyak jemaah baru bleh makan.. ade la jugak terjumpe mak member2.. cikgu2..






nak pegi masjid, kena pakai tudung. budak kecik pon dah pandai pk. tapi aku selalu cakap dengan dia "bile kakak besar nanti, kakak mesti pakai tudung, bukan pegi masjid, tapi semua tempat kakak kena pakai tudung". pastu dia mesti buat muke pelik.








siap ade bunga api, dah konpius dah, ni jamuan raye ke new year?



cakap pasal makan, humm... memang melantak lagi lah.. tambah plak malam tu ade kambing panggang.. wahh. all time feveret tuh! 2 pinggan aku ambik. ade ikan bakar, roti canai, coleslaw,rendang, lemang macam2 lah...




coleslaw dia sedap lah pulak. sure, kalah KFC punye. 3 kali aku gi ambik, last sekali, memang aku lah tukang licinkan tuppeware tuh.



dah kenyang, pulang ke sarang. itupon aku tengok, time kitorang nak balik tuh, masjid tu nak kosong dah. orang lain dah lame balik. hahahaha... kaklong terus balik rumah dia. so aku balik berdua ngan mak je. "nak gi lepak mane pulak?". mak tanye aku macam tu. amboi." jom kite balik lepak atas katil kite je lah mak, dah penat". huhu... tak payah pelik sangat lah, aku memang tidur dengan mak. so?


2 comments:

  1. terima kasih kerana sudi datang majlis kami...bungaapi tu bukan masjid yg bakar.orang luar..tak da dlm ajenda masjid.pembaziran.hanya kebetulan je tu.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum wbt. tak apelah. saya tak bermaksud ape2 pon. meriah jugak.

    ReplyDelete