Monday, September 19, 2011

_ Roslina dah kahwin _

roslina ni kawan sekolah dulu. sekelas time tingkatan 2. memang baik sangat2 lah. kitorang rapat sampai masalah pakwe pon citer same2. bab tak paham belajar kitorang tak sebok pikir plak time tu. humm.. time dengar berita dia nak kawen tu, tak terkejut pon. aku tau dia layak, mampu, dan bersedia. time datang umah dia tuh, aku tengok walimah dia tersangat2 sederhana. bagus sangat. aku puji sangat orang yang tak membazir dalam perkahwinan ni. grand atau tak bukan pengukur kebahagiaan rumah tangga tu. walaupun tak besar, ak tengok diorang tetap bahagia, bersyukur, and paling penting suami dia tetap nak berkepit dengan dia. ( jeles, jeles, jeles )


aku terjumpe kak ira ngan cik man plak kat sini. cika man sepupu Roslina ni. "habis kau bile pulak ?" tak suke dengar soalan macam ni, sebab jujur tak tau nak jawab ape. mukmin soleh yang aku pasti untuk jadikan pasangan sehidup semati aku pon aku tak jumpe lagi, habis tu macam mane aku nak kawen? ingat main boleh beli2 je ke kat pasar? aku betul nak kawen. tapi Tuhan kate belum rezeki aku. sabar la kan.



terima kasih banyak2 mak sebab temankan kakcik. nasib baik mak perempuan, and mak kakcik. kalau tak, kakcik mesti masuk meminang mak.



paling top sekali, siap boleh terjumpe ustazah sekolah rendah tu. dia yang tegur aku dulu plak tu. " awak anak murid saya kan, dekat mane sekarang? teruskan perjuangan semoga berjaya dunia akhirat" . giler tak touching ustazah cakap macam tu?


*Ros, selamat pengatin baru. semoga kau bahagia n jadi isteri serta ibu yang solehah. aku tau kau bahagia dan aku yakin suami kau sayangkan kau. semoga semua ni membantu kau dapatkan kunci untuk masuk mana2 syurga yang kau nak. kalau bentang satu padang bola pun untuk aku tulis aku cemburukan kau, still takkan cukup.




No comments:

Post a Comment