Thursday, September 22, 2011

_ That is wat we called REZEKI _

dekat Office etiQa ni. presint 15, putrajaya. ari kames. mak nak setel hal insurans takaful dia. lepas zohor kitorang gerak dari rumah. nak jadi citer, sebenarnya kitorang nak pose sbb hari ni hari kames. tapi time aku bangun tidur aku tengok mak sedap je tengah makan lempeng cicah sambal ikan bilis. aik? tak pose plak? hahah.. aku pon selamber je gi makan. "takpelah, puasa 6 kita pon dah habis" , mak cakap.



hah, yang best tuh, kebetulan hari ni jugak lah office etiQa tu bwat jamuan raya. tersengih2 aku ngan mak... "patutlah berat je nak puasa hari ni.. rezeki besar". aku ngan mak pon ape lagi.. sementara nak menunggu tuh, memang macam2 lah kitorang makan. tak payah segan, aku tengok orang lain duduk bangun duduk bangun pegi tambah. ade spaghetti, soto, mee sup, nasi impit, kuah kacang, sate, nasi tomato, kuih2, cookies, coklat, memang terbaik lah!


mule2 makan spaghetti, lepas tu nasi impit, nasi tomato, last soto plak.. hambek kau! tu belum kire berapa kali aku gi refill air sirap limau dia, kuih koci, ngan puding laici yang kitorang makan. nafsu, nafsu....


semua orang pon makan tak hengat, makanan memang banyak, so takkan nak tengok ja kan?





eh, tengok name officer tu? name kite same la kak..... kalau kena badi, untung2, keje bank aku 1 hari nanti... kahkahkah... harapan ler kau ambik sains takde kene mngene ngan kire2 oi.



*Im an ambassador of Olay on my own.


balik bank, trus gi alamanda. semate2 nak cari magazine mak jer. sebab kat cni je selalu ade, kedai2 lain susah nak cari.


hah, puas hati? Anis di hatiku lettuw.


syukur Tuhan turunkan rezeki tak diduga macam tu. perut kenyang, hati senang, duit pun tak kurang. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment