Tuesday, February 14, 2012

14.2

Assalamualaiukm wbt.

(ok, dah 8 minit aku dok mngadap je laptop ni tapi tak tau nak start tulis macam mane )



stret to da point, aku baru je tersedar tgah hari td yg hari ni is 14.2. so? takde ape2 makne kan? itu laaa yg aku nak cakap... ape Valentine2? HARAM TAU TAK. naseb la aku pegi kelas pagi tadi pon, bdak2 kelas sume bwat tak endah, bwat tak paham je hari ni. -___-". kalau aku dapat tau sape2 yg mngade2 mailto:rai@%20sambut Valentine ni, jage lah!

ok, hal yg lagi penting aku nak cakap and rekodkan kat sini. aku bngun solat isyak & tahajjud dalam pkol 4 lebih. lepas solat, aku sahur makan nasik goreng cendawan yg lebih time buke semalam and minum ice lemon tea. best kan? so, pastu aku terpkir2, nak tdo balik, or stay je sampai subuh? aku pon baring and goyang2 kaki, tup2, terlelap dah.


aku dapat satu mimpi. aku mimpi gigi aku patah. bukan satu @ dua, boleh kate hampir semua gigi aku lah. satu2 gigi aku patah, tapi gusi aku tak berdarah pon. dalam mimpi tuh, aku seolah2 tak jangke pon yg keadaan aku akan jadi macam tu. so aku keep terkejut lah sebab satu persatu gigi aku tertanggal. sampai aku sedar2 dah azan subuh. Astaghfirullah..

aku pon bangun semayang subuh ( jujur aku cakap, semayang subuh aku tak khusyuk langsung. doa qunut pon aku lupe nak bace ) pastu aku baring balik. takut aku memikirkan mimpi aku tu. terdetik dalam hati aku "tande ape ni? lain macam je aku rase" so, aku pon bgtau dot aku mimpi gigi aku patah. dot cakap "macam pnah dgar la syu, tapi tak berapa ingat tafsir dia."

aku cepat2 bukak laptop tengok kat google.

* Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.

dah aku bace macam tu, menanges2 lah aku time tu. aku berzikir bnyak2, berdoa kat Allah "Ya Allah, jgn lah Kau ambik org2 yg aku sayang.. aku takut aku tak sedia Allah.. tapi kalau betul macam tu jugak Kau takdirkan, pastikan aku kuat & sabar Ya Allah.

Aku pon telepon la mak. sebab hati aku tak tenteram. ingat nak wat bodo je. yelah org kate mimpi ni kdg2 boleh jadi Syaitan punye keje. tapi aku terpikir jugak, kalau betul benda tak elok nak jadi, aku jugak mnyesal nanti. takpelah, bgtau mak je. (tp sekarg aku dh bgtau rmi org yg bace blog ni)

so, ramai lah makhluk2 yg aku sayang giler terbayang2 kat kepala aku. mak, along, family aku semua of coz. makcik2, pakcik, nenek2 aku, zairi,  jiran, kawan kelas, lecturer.  sedih n takut campur2.

Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh.
Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah SWT lah yang maha mengetahui. Wassalam. ( google )


#festime aku dapat mimpi macam ni. Ya Allah, aku mohon, jauhkan segala perkara2 yg tak elok dari aku dan org2 kesayanganku. amin.







2 comments:

  1. yang aku tahu, kalau gigi ptah, tafsirannya dapat duit atau rezeki. and selalu jugak dapat mimpi camtu. and selalunya dlam minggu tu, ayah akan bagi duit. hihihihihihi.

    ReplyDelete
  2. yeke ni? best lah kalau mcm tu. aku nak gi singapore ni. tapi duit takde. huhu. love and miss u soo much syg.

    ReplyDelete