Monday, February 20, 2012

sunway lagoon.


pergi time nini balik cuti semester hari tu. Tak menyesal lah pergi. Seronok memang seronok, tapi tersentap jugak aku tengok gelagat org2 kat sane. Yang  mat saleh usah di crite lah, tapi ni haa, yg melayu belagak jadik mat saleh ni. Sakit hati.











Humm.. kebetulan. Nini bawak balik kawan bercuti kat rumah. Dia ajak aku pegi sekali sebab diorg tak tau jalan. Aku sebe salah jujgak. Tapi mak kate, tak pe laahhhh...  jage diri elok2. Jgan nak sebok2 dgn orang... yg lagi best tuh, mak yg kasi duit. Haruslah lagi seronokkk kan?
Kitorg masuk All Park. Dari pkol 11 sampai lah 6 ptang kitorang kat dalam tuh. Kering, basah, kering, basah. Lapar, haus, penat. Semua ade lah.

Tapi diorg ni hati kering. Tak puas2. Jgn kate tempat org besar, tempat budak2 pon belasah jugak. Alah bayar, menang main kan? Bukan murah2.

So, ni several perkara aku nak cakap, and bgtau kat korang semua :
|  Jgn pakai pakaian yg ade zip. Nanti korg tak boleh main kat water park. Sebab takut korg rosakkan pelampung diorg tuh.  Bnde ni agknye rmi sgt yg tak tau. So ramai lah jugak yg akan frust sebab kalau nak beli seluar baru time tu pon, harge dia 70 hengget.  Datang jauh2, bayar mahal2, pastu tengok dari luar je org jerit2, kedebush2.. kesiann...
|  Makanan luar memang tak dibenarkan bawak masuk. So, korang pandai2 lah sorok2 kan sikit roti ke biskut ke bwat korg alas perut smntara korg ade kat dalam tuh. Memang tersangt lapar biler dah splash2, kedebush2 kat dalam tuh. Sandwich diorg rege 6 hengget kau. Tak knyang lngsung. Air tak payah bawak lah. Memang korg akan kembung perut minum air kat dalam tu.
|  Jangan lupe, time korang tngah simpan2 barang dalam loker tuh, bukak seliper@kasut korg terus. Nanti korang2 nak pegi mandi, seliper tuh nak taruk mane? Aku perasan rmi org yg terlupe bnde ni. Dah tutup loker tuh, ondaway gi gelongsor or wat so ever, baru terpikir mane nak letak dia punye kasut. Tak pasal2 kne ambik loker lain pulak. Kesiann.. dalam sunway tuh, jalan dia semua rata. Tak payah takut lah tpijak paku ke, kaca ke. Korg boleh pegi semua tempat. Kecuali umah hantu. Tu je kne pakai kasut. Dats y lah umah hantu aku masuk last sekali.

|  Kalau korg jenis yg tak biase nampak awek2,pakwe2, mak2, ayah2, nenek2 yg seksi ,for sure lah korg akan nampak semua tuh kat sini. Tak kire lah bngse ape, kulit kaler ape. Semua ade. Pakej. So, korg jgn asyik nak tenung2 and bwat muke pelik plak biler tngok diorg. Walaupon niat korg ikhlas sbnrnye nak cakap kaler swimming trunk dia tu lawa. JANGAN OK! Sebab sesetengah org akan marah and dia akan pergi tngking korg balik. Huish, malu lar org rmi2 tngok. Baik korg tak pyh sebok dgn sesape je yg ade kat sane and korg layan je sunway lagoon tuh puas2. Macam aku. Habis crite.

Aku dah pegi, aku dah rase seronok dia. Memang tu je niat aku. So, seronok tu pon Allah yg bg rase. Kalau takdir kate kite pgi tak seronok, naseb lah kan. So, yg penting niat kne betul. 

No comments:

Post a Comment