Monday, March 26, 2012

Ustad Azhar idrus


Assalamualaikum wbt.

Hari ni hari sabtu, pergi dengar ceramah Ustad Azhar Idrus kat Masjid Kuarters KLIA. Ceramah tu sbnaunye start pkol 8. Tapi sebab aku tau mesti rmi org so aku ajk mak gi awal. Pkol 5 lebih dah kuar rumah kau. Sampai2 kat sane, dah berpuluh2 kereta rupenye yg sampai. Humm. Consider lambat jugak lah kitorg nie... ushar2 gerai yg ade kat sane, sempat lah beli2 buah sket, cuka epal, ngan kurma. Talkin bout dates here, im gladly wanna share sumthing with all of u. Nabi Muhammad SAW bersabda “ barangsiapa yang di dalam rumah nya tidak terdapat kurma, umpamanya di dalam rumah tersebut tidak terdapat apa2 rezeki. “  Credit to Nini yg share information ni dengan kitorg. So semenjak tuh, rumah kitorg tak pernah takde kurma. Even b4 knowing this, rumah memang selalu jer ade kurma, walaupon bukan bulan puasa, tapi sekarang makin rase excited nak amalkan and always make sure we got it in our kitchen racks.

Back to the main issues, ramai giler org kat sini tau. Ustad Azhar Idrus, sape tak kenal kan? Diorg dah separate bhgn lelaki ngan pompuan. Laki2 kat atas. Pompompuan kat bawah. So, tak dapat laaa org pompuan nak tngok ustad azhar live. Aku ni ye2 dah nak mintak otograf. Pihak masjid pasang screen besar untuk pompuan kat bawah. Ade dalam 2 screen kot. FYI, aku ngan mak duk depan sekali okay. Hahahah. Giler semangat. Dari semayang maghrib lagi, kitorg dah ambik saf depan, so terus duk situ samapi laa ceramah habis.


Memang best sgt laa ceramah dia. Pengetahuan bidang agama dia, Subhanallah. Kalau bersembang dengan org2 mcm ni, buat aku rase macam aku sbnar nye tak tau ape2 lagi pasal Islam. Bygkan maklumat lengkap Imam Syafie, Imam Hambali, Imam Maliki, habis semua dia tahu. Aku? Setakat kenal name jer. Aduhhh...

Care penyampaian dia yg santai, rileks, funny, buat aku gelak sampai berair mata. Ade satu part best taw. Dia cakap pasal perasaan riyak dalam hati manusia. Perasaan riyak, menunjuk2, and bangge diri ni, cepat sgt ade and datang dalam hati manusia. Sebab ape tau. SETAN. And org yg ade perasaan2 macam ni, sangat hina di mata Allah. So, jage diri kita sebaik mungkin daripada nak menunjuk2, dengki kat org lain nih. Tak baik.

Balik ceramah, for sure org pun semua berpusu2  nak balik umah kan. Jammed! Penangan ustad Azhar.

Tapi, perut lapau dah gelak2 tadi. Singgah makan dulu.



(*,^) kat perkarangan masjid tuh ternampak sorg akak keje eport ni, lalu kat sebelah pon wat tak knal jer. Kak, jgn sombong. Tuhan marah. Hari ni akak nak belagak ngan saye sebab akak duk akat atas, and saye ni bukan sape2. Tapi kalau esok2 saya duk kat atas, akak nak belagak sebab ape pulak? Or time tuh akak nak buat2 cerita burukkan saye pulak? Saya tak pakse akak luang mase konon2 nak tanye kabar saye pon, senyum pun dah lebih dari cukup. Tapi akak buat muke.  Kecik hati saye, kak.

No comments:

Post a Comment