Saturday, March 3, 2012

ekspo buku islam. festime.

assalamualaikum wbt.

aku pergi ngan mak je berdua. since esok dah lastday, and aku pon bz esok, baik aku bawak mak pergi sekurg2 nye tak lah dia ngidam and kalau tak dapat gi nanti nak suh batu belah makan dia plak.  dari rumah pkol 6 petang dah.. sampai2 tuh, memang ramai sgt lah org. dah name ekspo kan? lain lah kuliah subuh. heheh.

banyak booth2 bukak kat sini. rase senyum lebau jer tiap2 rak aku singgah, "eh,aku dah ade buku ni" . =)

pusing punye pusing sampai tak sedau dah maghrib. telepas lah angan2 nak jemaah kat masjid Mizan kat belakang tuh.
mak dapat lah 2 buku. ( Rahsia Tahajjud & Khalifah2 selepas Muhammad SAW ) Den pon dapat sebuah
 ( Indahnya Kematian ) =). untong laaa pergi, dapat buku free.. tq.

pusing2 tuh, ade dua perkara ohsem yg buat aku senyum sorg2 kat sini.

1) ade husband & wife tuh, anak sorang ( si suami dukung ) . wife dia cakap " abang, saya dah tanye tadi, dia kate kalau satu2 mahal sikit, tapi kalau ambik semua, pakej murah seratus lebih je..." (seratus lebih je,ok? )  then si suami jawab ape tau. " ye, ambik lah." ( senyum plak tu )  Pergh... sporting gile suami kau, kak. aku pon tersenyum kambing la sorg2 kat situ. sonok nye dapat laki kongsi minat suke membaca kan? kan? kan? awak, kan? eh.

2) aku gi semayang maghrib kat surau time ni, dah wuduk pakai telekung sumer tu, ambik satu port depan. sebab sebelah aku kosong, aku pgl sorg adik ni semayang sekali. ni duk belah kiri tau. belah kanan aku plak, ade sorang budak pompuan kecik ni ( mestilah pompuan dalam surau pompuan kan? ape daa)
dia nak solat, mak dia dah setting kan sejadah ntuk dia, pakai telekung tok dia, pastu mak dia cakap camni
 " dah, dah. cepat sikit" . tapi yang best nyer, tau tak anak dia jawab ape? "sabar lah. Assobru Minal Iman. sabar tu kan sebahgian drpd iman." mak dia senyum and terus senyap tak cakap ape. ohsem giler budak kecik ni kan? aku ghase umo dia lam 4-5 tahun je.. budak sekecik tu dah boleh paham sabar. Ni baru betul2 AWESOME!


No comments:

Post a Comment