Saturday, January 14, 2012

Memang lah Bersyukur.... tapi...

 Assalamualaikum wbt.
 bukan main suka kau pegi kelas hari ni. dapat Baucar Buku 1 Malaysia tuh. 200. Sakan aku nak shopping balik kelas japgi.

 time nak ambik BB1M ni, kena isi nama ngan no ic. so, kau tak payah lah nak tipu2 time membeli kang, tak dapek do...


 suka giler.. seumor idop belaja tak ponah pon boli pen mahal2, nilah pestime nak gi boli.

Basically, aku bersyukur jugak sebab org dah bg, n aku trime.. tapi pk balik, G (GOMEN ) bg baucar buku macam ni, means semua student kena pegi beli buku kat kedai buku. pastu aku dok ushar2, 1/100 yang ambik buku betul2 ntuk keperluan diorg stadi. yg 99 lg tu, beli novel, mainan, alat tulis yg mahal kaw2, pembalut hadiah, and macam2 lah yg boleh borong kat bookstore tuh. and honestly, including ME of course. aku beli buku ntuk adik aku yg nak ambik PMR tahun ni, Buku Bibliografi Rasulullah ntuk mak, ngan novel ntuk diri aku sendiri. tu pon still ade baki 100 yang aku dah tak tau nak beli ape.

Sepatutnya, cadangan aku kan, ( cadangan je, walaupon aku tau takde sape nak pedulik ) G kena bg peruntukan tu kat setiap fakulti, biar diorg yg spread kan benda tu kat student2 diorg. macam aku, student sukan, ( diorg boleh bg surat sokongan cakap aku ni budak sukan, so baucar 200 tu aku boleh beli brg berkaitan dengan sukan ) budak Fak Muzik contohnya, jadah ape diorg nak shopping buku sampai 200 tuh?  diorg kan kena beli tali gitar, tali piano.. and alatan muzik2 diorg tu kan, so? bg diorg surat sokongan cakap diorg tuh student muzik, boleh spend 200 tu wisely kan? dari mundar-mandir dalam bookstore tak tau nak habiskan baucar tu mcm mane. budak art&design, diorg nak gune macam2 instead of books. budak finance, law ngan medic plak, banyak sangat buku terlebih2 nak kena beli, sebok pulak mencari kot2 ade sape2 yang taknak baucar tu. sadis kan? so baucar buku 200 ni bg aku tak betul2 membantu. aku nampak and experience dengan mata kepala aku sendri. thats y aku berani cakap. adik aku, pun dapt jugak, sebok asyik kol mak aku and tanye buku ape lagi dia nak, sebab dia pun tau nak beli ape lagi dengan baucar dia tu. 200. banyak tuh. tapi sayang kan? tak dapat nak manfaat betul2.

ini baru kali pertama, so biasalah kita belaja dari kesilapan.

budak2 kelas aku ade yg sampai tak pergi claim pon baucar tu, sebab seriely tade ape nak beli. buku? zaman mane belaja pakai buku lg sekarg ni? semuanya slide hokay? adoyai... anyway, thanks G.. pk2 kan dan selamt beramal...

No comments:

Post a Comment