Tuesday, January 24, 2012

My Thoughts With Mohd Nor Hafiz

assalamualaikum wbt.
sebenarnya dr minggu lepas lagi aku dah berniat nak pergi melawat apis kat hosp.
semenjak aku tau kecederaan dia teruk and keadaan dia kritikal.
nak dijadikan cerita pulak, hari yg same dia eksiden, time motor dia still tersadai kat tepi jalan, petang hari yang same, aku pon balik rumah and nampak keadaan moto dia tu. "teruk eksiden ni"
Masya Allah. petang tu zairi mesej aku cakap Hafiz eksiden lepas tol Klia.
tapi, baru hari ni aku betul2 ade mase untuk lawat dia.
aku pergi dengan mak. pkol 3 dari rumah, sebab waktu melawat pkol 4.

 bersungguh2 aku siap dari rumah nak pergi tengok keadaan dia. sejuk badan aku nak masuk hospital putrajaya ni. teringat kat Abah.

 tak susah nak cari bilik dia. aku dah mesej kak mira awal2. sampai2 tuh, kebetulan Hafiz sedar. ummi dia tanye, kenal tak sape yg datang? then dia angguk and trus tanye "where is zairi?". bergenang air mata aku. aku cakap "syuhada dtg sendiri, dia keje hari ni. esok dia dtg" tibe2 dia meracau2 pgil nama zairi. zairi! zairi! kenapa tak datang dengan zairi?!. tersentak hati aku keadaan dia macam tu. Tuhan je yg tau kenapa dia bg ujian macam ni. lain sangat keadaan dia. tak sangke seteruk ni Ya Allah.. ummi dia cerita sepanjang tempoh ni, dia ade meracau2, mcm org tak sedarkan diri, menjerit2.

lepas sembang dengan dia sekejap, ade nurse dtg suruh makan ubat. then dia tido. tbe2 dia terjage and meracau2 lagi. time ni aku memang dah tak dapat selindung, aku betul2 menangis. ( i even cried when i wrote this ) ummi dia cakap kat mak " kalau aku pon tak sabar yah, dah lame jadi giler agaknya..". Ya Allah... ummi dia pon dah berapa hari tak balik sebab keadaan Apis macam ni tak boleh tinggal. aku cume mampu cakap sabar lah... yakin setiap benda berlaku mesti ade hikmah. Allah takkan uji kita kalau dia tau kita tak mampu.. sabar banyak2.

 Doa Syuhada ade dengan Apis. Kuatkan semangat dan sabar paling penting demi ibu bapa, isteri, and anak2. Guys, dont eva take things till it too late. melihatkn keadaan dia mcam ni, buat aku sedar, Allah masih pnjgkan umur dia. ntok dia teruskan hidup and rebut peluang yg ade, yg boleh. tapi kita? kalau ade ape2 terjadi, rase nye diri kita ni layak ke nak dapat peluang dari Allah lagi?

anak : kesian nya. dah berapa hari mak dia tak balik kan.
ibu    : mana2 mak pun mesti macam tu. tapi kalau mak yg sakit, belum tentu anak2 mampu tgu macam tu.

tengok sumone yg aku kenal seteruk tu, dah cukup meruntun and menusuk jiwa aku. bayangkan sumone yg aku sayang pulak ditimpa macam tu, Ya Allah... tolong jgn duga aku sampai macam tu sekali. Kau selamatkanlah dia walau dalam ape keadaan pun. Amin.

No comments:

Post a Comment