Sunday, January 1, 2012

_ Selamat ber2012 _


assalamualaikum dan selamat tahun baru semua.

rase nye semua org pon akan cakap perkara yg same." cepatnya, dah 2012 kan" . macam tu lah cepat and pantasnya masa tinggalkan kita. kalau aku tnye balik diri aku ape yang aku capai dalam setahun di 2011, termenung jugaklah nak pikir. kata orang bijak pandai, "pastikan hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini." so, aku terpikir. sia2 nye hidup aku. solat pon tak well-managed lagi. maghrib pun kadg2 pkol 8. sedekah pun kurang. so, ape peningkatan yang aku ade untuk aku tanam pulak azam baru di 2012 ni?? walaubagaimanapun, mnyesali benda lepas, paling tak elok nak di buat. ambik pedoman and pastikan ade pembaharuan. bersyukur yang paling penting Allah masih panjangkan umur. =)
Apa yang aku harapkan di 2012 ni, aku still nak jadi anak yang baik, tak menyakitkan hati org tua, tamat belajar dengan jayanya, taknak tinggal solat, dan perbaiki diri aku dari perangai2 tak elok, taknak sakitkan hati org lain terutamanya anak yatim.

aku harap, tahun baru dengan azam yang baru ni, korang semua pon dapat mencapai satu tahap yang lebih baik dalam hidup korang dan yg paling penting korang sentiasa dirahmati Allah. amin.

may u have a two thousand and twelve wonderful...!!

p/s : mak.. boleh tak nak masukkan "jadi isteri orang" dalam azam 2012?
hahaha... gatal kau.

No comments:

Post a Comment