Tuesday, January 31, 2012

isnin punya cerita.


hari ni kelas pkol 2.10 petang. aku gerak dari rumah pkol 11 lebih so sampai dalam pko l1 camtu sebab aku bawak keta sangat pelahan. aku penat, letih, mamai, pening, and loya. tapi pose aku tak batal. 
so,sampai kolej, aku solat and gi kelas petang ngan dot. kelas habis awal. dalam pkol 4 camtu. 
then, dengan keadaan aku yg mamai ni, tibe2 aku sedar yang barang aku banyak tertinggal kat rumah.
charger h/phone, laptop, and macam2 lagi..

 time ni tak ingat lagi. hahahah....



so nak jadi citer, lepas solat asar, aku ade meeting. hbis meeting pkol 6.10,aku terus gerak balik umah lagi ngan dot. ulang-alik buat macam rumah aku tu belakang uitm je kan? dah tu nak bwat macam maner? i have to. kalau tak sape nak hanta sumer brg2 tuh? nak jadi crite lagi, sebab 2,3 hari ni fikiran aku tak berapa tenteram, time ondaway tu, aku hampir2 eksiden dengan bas kilang. kira bukan setakat bernasib baik, tapi betul2 bertuah Tuhan panjangkan umur. aku Istighfar lah jugak sebab terkejut. dot pun dah terkedu tak cakap ape. "aku mintak maaf dot. aku tak sedar. aku tak tau ape yg aku pikir". "dah takpe2. hati2 syu. jgn pikirkan sgt kalau kau ade ape2 maslh. bahaye"  (ok, aku pon tak tau ape masalah aku, tp dia boleh counter attack macam tu pulak? )

aku sampai rumah, tak matikan enjin kereta pun. ambik brg2 aku, and terus gerak. rumah pun takde org, angah and adik pegi main badminton. mak takde, keje. ok, ni yg best. dot cakap dia teringin nak makan Dominos.  aku pon on je. so, dengan selambernye kitorg ke Putrajaya pulak buat macam Shah Alam tu kg sebelah je.

 maghrib kat surau al-mizan presint 8. banyak kenangan aku kat surau ni. sebak dada.

 dah tapau Dominos large kat p8 tadi, kitorg decide nak makan kat Alamanda sebab dah alang2 nak pegi bookstore plak.


 isi perut dulu sebab aku tak berbuka ape2 lagi neh.


 aku memang suke kacau2 org tengah sebok dok beli brg ni. hehe =)



 baucar buku dot banyak lagi. so, satu jam kitorg dalam bookstore pk nak beli buku ape.

 ok, aku bukan setakat tumpang bace je. aku ambik buku tu. "jadilah orang yg menjiwai iman & hidayah."  tapi dot cakap dia belnja gune baucar dia. suke nyer. alhamdulillah. last2, kitorg spent 50 rgt baucar dot beli novel, pen, buku aku tuh.. yg basically takde kne mngena pun dgn subjek kitorg kan? ( kan aku dah cakap )


 kitorang gerak balik shah alam lepas alamanda ni dah tutp. kalau alamanda ni 24 hour macam 7E, mungkin aku ngan dot tido sini malam ni. =).


pkol 10 aku gerak balik. tak pernah lagi aku ulang-alik umah shah alam macam aku ulang alik gi kedai. mestilah letih jugak. tapi aku handle things too slow recently. tak gopoh2. relax.. and cool jer. macam tu lagi selesa.

dot,tq belanja pizza and buku. semoga kau murah rezeki. aku harap.

mak, kakcik tak suke kalau kakcik balik rumah, mak takde.

No comments:

Post a Comment