Thursday, March 17, 2011

_ @b$eiLiNG _

bebaru nie, next xtvt outdoor class aku is Abseiling. kalau nak citer, maksud nyer lebih kurang cam " to rope down using safe rope wifh safety line and standby belay"... alah.. turun ke bawah guna tali yang selamat. habis citer. banyak ar equipment2 yang di perlukan untuk xtvt nie. and saje aku nak berlagak sket kat sini, untuk xtvt abseiling nie, aku ngan poik yang bkerja keras. aku yang setelkan hal2 borang, jumpa ketua program mintak cop, bwat surat makluman untuk fasiliti and fak engineering sebab nak guna tower diorang, and poik yang setel barang2 kat stor.

some of those equipment. crab untuk connect tali. figure of 8, untuk block and loose kan tali biler kite turun..
harness.. pakai kat badan lar of coz. aku tak bgtaw pon aku rase korang pandai nak pikir.

audit lu barang2 ni semua sebab kalau hilang, aku yang ke parit! borang tu atas nama aku.




ini je satu2 nye gambar yang aku boleh senyum. and aku orang yang last sekali turun. itupun menggeletar kepala lutut aku. aku nak story sket. aku ni orang yang ade masalah gayat. tahap kritikal punye. aku tak main2, and aku tak tipu. ini mungkin takdir untuk jadi salah satu kekurangan aku. so, nak pendek citer, ader sorang brader ni terdengar yang aku gayat, and sejak ade kat atas tuh, aku tak pernah duk tepi tebing. sebab aku tak berani nak pandang bawah pun. aku ad cube pegi sekali, tapi aku cepat2 lari kedalam sebab aku gayat sangat. tingkat 11 weh. aku nampak orang cam semut je dari atas tuh.


so brader ni ikat safety rope kat aku and sangkut kat benteng besi kat situ. da suh aku tengOk bawah. aku gayat kan, so slow2 lah. tapi brader ni tak reti sabar, giler hardcore dia pakse aku and tolak bia muka aku menghadap bawah. sampai menagis2 lah aku kat situ. budak kelas aku yg ade kat situ semua terdiam. mungkin diorang tak sangke yang aku memang betul2 gayat and tahap teruk punya takut. brader tu siap suruh aku depang tangan bwat gaya superman terbang and muka pandang bawah. memang takut lah tapi cam brader tu cakap, safety rope dah pakai, so aku bwat slow2. lame2 ok. alhamdulillah. cume tak leh wat lame2. rase nak muntah.


so, sampai turn aku nak turun.. nak panjat benteng tu nak keluar ke dinding bangunan pun aku tak berani nak lepas tangan.. seram aku nak lepas benteng tuh. aku peluk kuat2, sampai ade sorang brader lain pulak marah aku and suh aku lepas. " tak boleh..saya tak tipu..." then dia cakap, "kawan2 kamu ade jage safety line untuk kamu.. percaye lah kat diorang".. aku pon slow2 lepas.. takde lah susah sangat bile dah start turun tuh, sebab aku tak pandang bawah pun.

cume aku asyik terpikir," biler nak sampai... biler nak sampai...". kalau ader sesiapa sanggup bayar aku 100 ringgit untuk bwat benda ni lagi, series aku tak nak. diulangi, TAK NAK.

WAT EVER, DIA TETAP SATU PENGALAMAN BARU UNTUK AKU. DAH NAME SUBJEK OUTDOOR, TAK DAPAT LAH KALAU NAK MAIN GULI KE CONGKAK KE.. KAN??

No comments:

Post a Comment