Saturday, March 19, 2011

_ B@lik K@mpuNg 2nd Day _

muke excited nak makan nasik kenduri
hari ni hari kenduri. dari pkol 8 pagi lagi kitorang semua dah bangun and kemaskan rumah. rumah Wan ni besar. so, tak hengat lah punye penat kalau nak sapu and vacuum semua tempat. tapi aku duk dapur and tukang gi kedai jer. nini yang vacuum ape sumer.

dalam pkol 1130 camtuh, ade baca yassin and tahlil. rindu aku kat Abah time ni, toksah crite lah. Allah je yang tawu.






orang nak bergambar, kenapa kau tidor..??

dalam pkol 12 sampai ke petang, aku kena la jadi penanggah untuk kenduri ni. tugas aku bagi goodies bag kat tetamu2 jer.. soalan feberet diorang, "anak sape nie..??" aku pun senyum lah sehabis manis, and cakap, "anak Mokhtar".. then, for sure diorang kenal. memang betul lah abah den faymes kat kampung ni. kalau time tu ade 100 orang tanye macam tu, maksud nya 100 kali lah aku bwat and jawab benda yang same.





aku sayang keluarga aku sangat. sangat. sangat. kawan2 di luar sane, sila lah cemburu. sebab kebanyakan kawan2 aku pon memang jeles dengan keluarga bahagia aku ni. semoga Allah terus jauhkan keluarga kita dari perkara2 buruk. Amin.

keluarga yang takde ganti dalam dunia ni. Kami kehilangan seorang Abah di situ. tapi bukan di dalam hati2 kami.




insan yang paling berharga dalam hidup aku. harap sampai mati pon aku takkan lupa untuk doakan dia dalam solat aku.

No comments:

Post a Comment