Tuesday, December 13, 2011

_ Bawak Mira Jalan2 _

Assalamualaikum. Kelas takde hari ni. my lecturer out station. esok pon same.. yuhuu... so, cuti panjang lah...  so, mira tak balk rumah dia coz family dia sume dah balik kampung.. aku ajak lah dia balik rumah aku... tapi awal2 lagi aku dah remind, jangan menyesal plak nanti sebab rumah aku kecik je, mane lah tau kot tak seselesa rumah dia kan? risau jugak... rumah kampung.. aku dah cakap awal2 and dia kate ok...

so.. mak keje pagi hari ni.. aku bertukang kat dapur siapkan makan tengahri.. masak nasik, sambal sotong, goreng ikan, ngan omelette jer. cume bertiga dengan adik bongsu aku je.. diorang tak de nak komplen2 kot... so, dah siap, pas solat zohor, kitorang pegi Alamanda...


 bukannya tak kenyang makan nasik tadi, tapi aku memang terliur betullah dengan pizza cheesy ni.. so, layan pizza cheesy 2nd time.


 bukan peace.. but, 2 times...


 sebelum tengok movie Puss In Boots pkol 5.30, kitorang sempat main Bowling dulu..Actually, Mira ni player bowling sukma.. and Bowling Alamanda ni, Uncle dia yang punye... so, kitorang main free jer.. sumpah, aku tak pernah tau pon... memang dia dah biase sgt dengan org kat cni.. ade kazen dia tengah training gak kat situ.. dia kuar masuk cam kedai sayur mak dia je... =)

 tak payah cakap pon korang tau dah lah sape yang menang kan...??

uuuueeewwww!!!! ( Puss In Boots watcher only will understand this, tq ) kahkahkah...dah semayang asar, masuk wayang.. nasib baik tak sejuk sangat... best jugak cerita ni.. ok lah.. release tension, hilangkan stress.. cerita2 yang complicated, aku tak berapa suke sgt... bg aku, watching movie ni supposed to b fun.. kalau nak layan citer2 yang peratus probability untuk berlaku dalam hidup besar, baik tak payah membazir...coz seems to be tired nak pikir, and nak layan lagi.. means, hidup u dah kelam kabut, stress dengan kerja, anak2, or pakwe maybe, pikir mane nak cari duit pagi petang ( belum yang mengigau lagi ), so, dengan kusut masai tu sumer, u nak pergi layan movie serabut kepala otak pulak? memang tak lah kan? better cari citer yang rileks.. got wat i mean peeps...???

tq for reading. bai.

No comments:

Post a Comment