Wednesday, December 7, 2011

Biar Lambat Asal Selamat

 Assalamualaikum wbt. kepada my dear and dearest, yg selalu bertanya and berfikir bile nak bertemu jodoh, macam mana nak pastikan jodoh tu yang terbaik buat kita, susah aku nak cakap and terangkan. walau ape pon, selalulah bersabar dan tak terburu2. Allah nak bagi yang terbaik buat kita, bersangka baiklah dengan Dia. Dia nak bagi kita pasangan yang kita dapat bercinta dengannya sampai ke syurga. kalau pasangan kontrak yang cume setahun dua tu, bukan Allah yg bagi.. penting ntuk kita bersihkan hati and lapangkan jiwa kita dulu. baru kita akan rase tenang.

 kalau nak tanya pada aku, satu2 nya yang aku mampu untuk nasihat, is dekatkanlah diri kita dengan Allah. aku pon terkapai2 lagi. nak buang sifat hasad, rase marah, ego, amat susah. kita tak kacau org, org kacau kita. kita tak mengumpat dan cari gaduh dgn org, org lain umpat dan bergaduh dgn kita. terkeluar lah sifat2 mazmumah kite yg sbnarnye kite cube tanam dalam2. so, banyak2 kan doa. jangan ambik berat perkara2 yang tak penting dalam hidup kita. jgn sibukkan diri kita dengan hal2 org lain. bukanlah org lain tu tak penting, tapi kebenarannya, rase hati, perasaan, memang hanya kita dan Allah je yg tau. so nak mengadu kat org lain pun, diorg tak faham. diorg pun ade masalah sndr jugak. Allah yg Maha Tahu, Maha Tolong, so nanges2 lah mintak kat Dia. cube try. best!. biarkan ape kate orang. so kepada semua, dalam nak dapat pasangan yang memang Allah takdirkan untuk kita, BERSABAR LAH.


aku pon masih menunggu. sabar lah.

No comments:

Post a Comment