Tuesday, December 6, 2011

Doa Jodoh ( Attn : Zaharin Abdullah )

assalamualaikum wbt.
mungkin jadi dalam kalangan kita yang pernah rase suke, ataupon sayang pada someone sampai takut nak kehilangan dia. tapi at the same time, kita terpikir jugak boleh tak aku hidup selama2 nya dengan dia?
"macam mane kalau aku berpisah dengan dia. sedih nyeee.... aku sayang kat dia sangat.."
so, kat sini aku nak share satu doa dengan korang. lebih2 lagi for  a person that actually memang dah ade insan yg berkenan di hati, merasekan dia paling seswai, n yg paling korang syg la neh. (zaren, amalkan! )

Ya Tuhanku,
kalau dia memang jodohku, dekatkanlah..
tapi kalau bukan dia jodohku, jodohkanlah..
dan jika dia tidak berjodoh denganku, maka jdikanlah kami berjodoh.

Ya Allah,
jika dia bukan jodohku, jgn smpi dia mndapatkan jodoh yg lain,
selain aku seorang..
kalau dia tidak bisa dijodohkan denganku, juga jgn biar dia mndapatkan jodoh yg lain,
biarkan dia tidak berjodoh sama seperti aku..
dan pada saat dia tidak memiliki jodoh,
jodohkanlah kami kembali.

Ya Tuhanku,
kalau dia adalah jodoh orang lain,
putuskanlah! jodohkanlah dengan ku..
jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
biarkanlah orang itu bertemu jodoh dengan yang lain..
dan kemudian jodohkan kembali dia denganku.

Ya Allah, kabulkan doa dan permintaan hambamu ini. amin.

No comments:

Post a Comment