Saturday, December 10, 2011

_ Indahnya Gerhana _

Assalamualaikum wbt. Gerhana Bulan ni baru jadi tadi, sekarang terus hupdate. Eksaited bebeno...
Semayang Sunat Gerhana belum lagi. ape lah...
mule2 tengok awan kaler oren je.. cantik sangat..
 bukan senang nak tengok awan time malam selain gelap je...
aku pon sampai dok bercangkung lah nengok bulan yang tengah gerhana tu. Subhanallah.


 this is the exactly same looks yang aku dok perhatikan time gerhana tadi. Amazing, rite? tanda kebesaran Allah. aku ade bace satu cerita, Nabi Muhammad SAW ade cakap kalau time gerhana ( matahari or bulan ), jgn lupe buat solat sunat untuk mintak gerhana tu cepat2 habis. takut kalau2 gerhana yang ambik masa yang lame, adalah tanda2 kiamat nak datang, and by that time, semua pintu taubat dah tutup.  Uisy... Takot lah...

= (  ; ini gambar yang aku ambik gune kamera cabuk aku je.. but still, im so grateful that i can see it in front of my eyes.

ok, aku solat sunat dulu. bai.

No comments:

Post a Comment