Friday, May 4, 2012

enlighten me.

Salam semua. Selamat hari jumaat.

Basically, hari jumaat memang salah satu hari yg buat aku rase sangat gembira. Sangat ok. Seriesly. Not only bcoz of aku akan rase sgt excited untuk  pakai jubah setiap jumaat, tapi disebabkan  pahala mencurah2 yg kita boleh dapat lah. Pahala selawat yg berganda2, pahala zikir yg berganda2 jugak, and pahala senyum yg berganda2.  Senang citer, semuanya DOUBLE la hari ni.. 

So, nak cakap kat sini, kalau lah hari jumaat aku akan di spoiltkan oleh ape2, aku akan rase DOWN. Aku akan rase bengang and cakap dalam hati aku “ tak boleh ke nak cari pasal ngan aku hari lain?”
Haa... sampai macam tu sekali kan. Aku tau perangai aku teruk. And kolot wat so ever. But yg penting, bile aku stress or tension, aku takkan lepaskan kat org lain. Sungguh tak adil ok.

Like wat happen today, aku lepaskan perasaan kat blog nie. Heee....  tapi kisah dia, bukan tension or robek jantung..
Bebaru ni, aku ade noticed dat dis one fine girl seems meniru2 and mengikut2 care aku. Aku kate meniru lah sebab dulu aku kenal dia tak macam tu pon.

 ( THIS IS SERIOUS OK. BUKAN SOAL PERASAN OR PERASAAN )
The way she dressed, the way she acted, and for sure the way she expressed her thoughts. Damn similar.. memule aku cam perasan tuh, aku bia jer.. yelah, kot aku je yg memandai kan. Aku bukan retis pon org nak mngikut2 nie. But then, bila aku rase macam ape yg dia bwat dah agak mnyerupai gaye dan care aku, aku mintak org lain tolong tengokkan same. And nak tau ape komen aku dapat? “Haah lah.. same. Hahahahahhahaah....”

Makin hari, makin same... and awkwardly, aku tak tau ape yg patut aku rase.. Yelah. Kalau Rihanna, Posh Beckham yg jadi ikutan, of course diorg ghase bangge kan? Tapi kenapa aku tak rase cam tu? Ade satu perasaan serba tak kena bila seolah2 aku dapat tengok pantulan diri aku kat org lain. im sorry i felt that way. N worstly, i felt annoying. Sebab kenapa nak merubah diri tuh dan mngikut2 care org lain. jadi diri sendiri je lah. Tak susah ke nak mngubah2 care, style yg awak dah ade selama ni semata2 nak buat diri awak nampak same mcm org lain yg AWAK SANGKA lg better? Ulang, AWAK SANGKA. Coz im seriously bukan macam ape yg awak pikir. Stop buang mase ok.
Lastly, kalau ape yg aku cakap ni nampak macam tak patut sebab ade korang2 yg rase “ish, biarlah. Sukati dialah nak ubah care dia and ikut2 ape yg dia suka. Itu hak dia kan. Hana Tajima tu sengaja publish kat Utube care dia pakai shawl nak bagi org ikot” Ouh Hello. Itu Hana Tajima. Aku Syuhada Mokhtar ja! Aku tak taulah kalau aku teruk sgt sebab pikir mcm ni. Tapi kalau aku salah, please, do enlighten me.

(*,^) sorry aku rase pelik bile tengok kau pakai baju macam aku, ambik gambar macam aku, and aku tak boleh tahan gelak sebab kau dah mula cakap macam aku. =)

No comments:

Post a Comment