Sunday, May 20, 2012

lemang hari ahad.

 
Malam tadi habis dinner and ambik dot kat uitm and balik rumah dah pkol 2. So tidur memang betul2 tak sedar ape dah. Pagi ni pkol 9 bangun, lepas sarapan. Pkol 10.30 terus gerak dari rumah ambik Amy and straight ke Felda Serting, N9. Jauh jugak rupenya rumah si dot nie. Sampai aku boleh terkeluar statement “ Asal Uitm tak hanta kau gi duk Jengka je ey. Aku rase lagi dekat gi sane dari Shah Alam” wah. Hahahahah.

Anyway, kawasan umah dot memang best. Suasana kampung kan. Senyap, aman. Kalau bising pun bunyi ayam ja. Lagi satu,  mak ayah dia main masak2 hari ni, tu yang giler best tuh. Dapat lah aku merasa rendang ayam belanda. =)



 korang pernah tengok lemang masak dalam oven? haaaa... jgn terkejut plak.


 ok, fine. mulut aku penuh tengah mengunyah. naseb bek lighting cover.


 mak ngan ayah dot. diorg ni sporting habis. i will make them and love all of them as my second family, insyaAllah.


kerusi malas. dulu ade satu kat umah tok. tapi lepas atok dah meninggal, ntah mane2 kerusi tuh. tengok budak kecik tuh, bukan main sedap lagi dia, siap dapat mandi salin baju sumer.

pkol 4 lebih camtuh, gerak ke soromban plak hanta dot gi umah tumpangan dia. so aku pon terus balik rumah. jammed teruk sebab ade satu eksiden kat hiway. hum..
anyway, tq soo much sebab sudi ajak saye gi rumah awak. bile dah citer2 ngan mak, sebuk dia nak pergi pulak. =)

No comments:

Post a Comment