Monday, May 14, 2012

tahniah City.


First of all, selamat bersenang hati  kepada semua peminat Manchester City selepas ‘KITA’ berjaya menjadi juara keseluruhan Liga Premier Inggeris malam tadi. Wahh. Dan2 je KITA kat situ. Huhuhu...

Actually, aku sendiri salah sorang peminat Manchester City. Rase nye semenjak season lepas lagi. Ikut perkembangan match diorg, mata, kedudukan team nie. Tambah plak Angah pon sokong diz team. So kitorang same2 duk tengok bola and jerit, and tension and sorak kat rumah. Kalau aku ade kat shah alam, selalu my sayang @rafidah512 akan teman pergi tengok bola.. but for sure, angah and aku mesti texting each other and kalau pasal sport nie, memang tak tdur pon xpe..  ( sorry adik, coz dia fans Tottenham )

Selalunya ramai org cakap, “pompuan ni bukan reti sgt tengok bola. Over je lebih kadang2”. Yaup! Aku sangat setuju. menjerit2 kemain, kadang smpai ade yg mencarut, mngalahkan pengurus pasukan. Tapi aku pon tak nafikan yg memang ade sesetengah pompuan sgt fanatik pada bola mengalahkan lelaki pulak. Kategori aku, peminat setia yg biase2 je. Takdelah sampai sebuk nak berkumpul2 kat mamak 3 4 pagi, pakai jersi2 cat2 muka ape bagai and jerit2 and lompat2 macam org gila. Kadang2 bila tanye kat diorg tu pon, “tau x sape main untuk City?” diorg tak tau pon. Hampeh...

Satu pkara lagi, in my class, theres a lot of ManU , Chelsea, Liverpool fans, and suprisingly, aku sorg ja sokong City. So diorg2 ni pun kuat la membahan and mngejek2 team yg kalah. Dulu, cepat je aku dapat mesej “bosan lah duk atas ni kaksu, cepat la naik” . so sekarang bile team aku dah duk atas, henpon semua dah hbis kredit ey? Hahahahahhahha. ( yg ni aku suka )

So, for last 10 games lah tak silap aku, aku ngan angah keep updating each other pasal bola nie..  sampai lah the moment nak make sure City menang tuh, memang kitorang tak senang duduk lah. Lucky Aguero jadi hero and sumbat gol peledak minit 93 tuh. Adoiyai.

boleh bace tak mesej ngangah tu? =)
semangat aku baju biru tudung biru gi opis.
Right after, terus dapat mesej angah, “kemenangan yang sungguh TRAGISSSSS.....” . aku gelak je bace and reply “tak kesah lah tragis, tragik, tragedi pon.. yg penting MENANGGGG!!!!!” hahahaha
Kahkahakah.... pantas kan? Ntah lah. bnde2 mcm ni, memang boleh buat aku gelak and senyum sumtimes. Spent most of time kat rumah dgn adik beradik lelaki, inilah pengaruhnya kot. ( itu aku belum cerita kitorang main wrestling2 kan? )
O Allah, im so lucky to have dis great brotha.
Niway, tahniah kepada kerja kuat yg akhirnya buahkan hasil yg sangat memuaskan.

Mood : sangat berpuas hati dan gembira.
(*,^) i Love City. ( i mean, all City ) =)

No comments:

Post a Comment