Thursday, February 3, 2011

_ CAMP, Day 3, Kayaking _

Mempersembahkan aktiviti seterusnya, Kayak. Dari awal pagi lepas exercise
( Malaysia Cergas ) and breakfast, kitorang belajar pasal kayak.
learn Anatomy Kayak,Part of Kayak, Signal2 Kayak, and cara pasang Aksesori Kayak.
Kayak ni memang best betul lah. ekspedisi ambik masa lebih kurang 3 jam lebih je patutnya, tapi kumpulan aku ni banyak masalah sket, so jadi almost 5 jam.
dah Senja baru kitorang sampai.Group lain sampai petang jer.

Ariff demo cara pasang seat kayak. kitorang budak2 Shah Alam ni pernah buat amali Kayak,
so che syam dah ajar semua nie. Kredit sket la kat kitorang.
yang lain baru nak tau part2 kayak, signal2 dia. pity them. hhoho~~..

segala demonstration yang fasi suruh tunjuk,
memang budak Shah Alam je lar yang conquer.
ain, tunjuk signal2 kayak and ape maksud dia.

xpdc kayak bermula. lepas satu2. kalau semua nak turun,
tak jadi hape lah. setiap perempuan mesti partner dengan lelaki.
itu jer syarat dia.
me, partner wif my buddy, Adam.


Tina dengan Epi.
mentang2 diorang nampak aku pegang kamera, habis semua nak dekat.
takpelah, sebab kesian, aku snap gak gambar diorang.
tapi letih lah Adam kena tunggu.
Eddy dengan ..?? sory.. i tak ingat name u.

Hedatul dengan Awie.

Kechik dengan ...?? sory sory...
bukan group aku nie, payah sket aku nak ingat.



ok, aku betul2 tak tau and tak ingat name korang. sory sangat k.
(tp yang duk belakang ni aku tau lar, Husnul ) sebab budak Shah Alam.

ok, aku tau yang depan tu Mira, tapi belakang... urgh! sory guys..



ni bukan sebab aku tak kenal. tapi gambar kecik sangat.
aku tak boleh nak cam.
haha~~ selamat..

ok, Zul.. aku takkan tak ingat kau. Si Sengal dalam kumpulan aku.

pasangan Shah Alam, Atan dan Aten.
kahkahkah~~~

kau tak payah nak peace2 sangat Syed.

Finally. baru nampak muke aku. huh. thanks Din.
dapat ambik gambar ni pun sebab fes couple to demo capsized.
kumpulan kitorang jer yang bwat capsized kat tengah2 tasik. ( bangge, mate kelip2 )
and yang lagi best, aku ngan Adam jer yang kena bwat X Rescue.
susah betul nak baringkan kayak tu atas kayak orang lain and terbalikkan dia semula baru boleh naik. dah lah nak naik tu pon satu hal.

rafting. bahasa orang kampung dia, berkumpul.
semua kayak beratur and kena pegang kayak sebelah kuat2,
biar tak bergerak and senget.


xpdc kayak nie, Izzuddin lah Leader. (Kau tak payah nak bangge2 sangat lah)

Radzi n Adam. Diorang dok depan, Ain dok belakang Radzi,
n aku dok belakang Adam. saje nak bgtaw sebab gambar kitorang tak nampak time ni.


Ain ngan Radzi capsized. tercungap2 jugak lah nak naik.
ha, aku lagi teruk dari korang. rasakan!

kayak da best! time ni rafting sebab dah sampai kat campsite.
semua turun dari kayak, and susun balik peralatan dan mandi.
juz for info, halfway mcm tuh, kitorang dapat order untuk tukar kayak dengan orang lain.
dari naik sit-on-top, tukar slalom. oh,azab! susah giler nak control kayak jenis tuh.
Adam dah nak give up, aku pon dah tak larat sangat2. last2 kitorang berhenti kat tengah2 tasik tuh and terdiam sekejap. tak boleh jadi nie.
"Adam, kita jangan stop. aku ikut kau. kau jangan risau. aku takkan brenti. aku ader kat belakang kau. yang penting kita jgn give up. come on, Adam.. kau bgtaw aku kau nak slow ke nak laju, aku follow. come on.. "
memang betul la orang kate, kayak ni kena tolerate to each other. silap2 boleh giler.
p/s : Adam, thank you soo much. for being my buddy and help each other to reach all the checkpoint.

No comments:

Post a Comment