Monday, February 7, 2011

_ CAMP, Day 6, Cleaning _

Hari terakhir aku dalam perkhemahan rekreasi 2011 nie. kitorang ( bas yang lambat semalam ) sampai Shah Alam dalam pkol 9. betul2 30 saat sebelum majlis penutup start. aku sepatutnya jadi MC malam tuh, tapi sebab aku baru je sampai, nak cakap ape pon aku tak tau, baju pon masam giler, so, cancelled lah. aku trus ambik port belakang sekali and tgu time makan jer. malam penutup ade BBQ Kambing. wah! ade macam2lar. memang kenyang. then, ader taklimat and ambik kedatangan. lepas tuh, tidor.

next mownink, kitorang kena basuh segala peralatan2 perkhemahan yang kitorang bawak sebelum bersurai. divided into several groups, ade yang basuh kanvas, basuh khemah, loading barang dari lori, basuh kayak, basuh toilet, macam2 kerja lah. my group, dapat tasks kemas bilik kuliah yang kitorang gune bwat tido malam tadi, and susun semua beg2 student elok2 kat satu tempat.

bwat kerja ape pun, mesti layan Choki2 dulu. baru ader feel.







berjam2 diorang ambik mase basuh semua khemah and kanvas nie. paip ade satu plak tu. pastu ader sorang fasi ni sebok terjerit2, terpekik2, terlolong2 suruh cepat. dia buta ker? tak seminit pun aku tengok diorang ni berenti bwat kjer. dia yang menunggu, memang lah rase lame. cube kalau dia yang basuh, baru dia taw.

seronok taw tengok diorang enjoy sambil bwat kerja same2 macam nie. masing2 pon penat kan. so teamwork lar. aku pelik apahal fasi sorang neh tak boleh paham benda2 macam nie. time kau pegi outdoor camp dulu macam maner? setengah jam dah siap kemas semua ker?

loading barang dari lori. diorang beratur kat tangge and passing benda tu kat kawan2 kat bawah. brilliant kan?





time mengemas beg diorang neh, toksah cakap la berapa banyak aku kena kutip stokin, kasut, ngan tuala yang bau dia memang mengancam giler. mentang2 lar seminggu tak jumpe mesin basuh, betul2 hapak diorang nak bagi baju kat mak diorang suh basuh nanti.




Aten memang rajin, tak dinafikan. Nadzirah pemalas.






sukenye kami. kenapa? sebab kejap lagi bersurai. boleh balik!
habis cleaning sumer dalam pkol 1. then makan tengahari and solat.
momma, i mis you.

No comments:

Post a Comment