Monday, February 14, 2011

_ Hari Kekasih Tak Wujud! _

hari ni 14 Feb. so? aku tau korang semua pon tau.
then? korang percaye and sambut benda mengarut tu? aku nak bgtaw korang semua, VALENTINES DAY ADALAH ANCAMAN TERHADAP ISLAM! so korang2 semua jangan nak pandai2 nak sambut atau raikan atau besar2kan perkara ni. paham! ( aku marah sangat ).
tak payah lah aku nak tulis kat sini, tapi dah memang berlambak2 dalil, hadis, yang menentang kuat pasal sambutan Valentine's nie. kecuali bukan muslim lar. ade ker kat sini yang mengaku hari ni bukan muslim sebab nak sambut Valentines ni..??

umat islam dilarang sambut hari kekasih. Nabi Muhammad S.A.W mengharamkan segala perbuatan yang menjurus ke arah maksiat. dalam islam pon, takde istilah couple2 nie. islam hanya membenarkan hubungan melalui perkahwinan jer. dalam aku dok tegur korang semua, aku tegur diri aku jugak. aku dah tak pegang title "girlfriend" kepada sape2 pon. bukan macam tu cara yang islam ajar.

cinta kita kat dunia ni paling utama sekali of coz kat Tuhan. kalau korang tak cinta kat Dia sebab bagi korang bernafas selama ni, aku tak tau lah nak cakap korang punye rugi tu tahap ape. then, come cinta kepada Rasul. biler kiamat nanti, time kite same2 merangkak nak masuk syurga nanti, Nabi Muhammad je la yang ade kuasa untuk tolong kite. kalau kite tak cinta kat Baginda, macam maner Baginda nak tolong kiter? lu pikir la sendiri. lepas tu, cinta mak ayah. orang yang sudi bawak kite keluar untuk kenal dunia ni. jangan lupe adik-beradik, saudara mara, dam lepas tu rakan2. korang rase cukup dah ker senarai orang yang patut kite cinta kat dunia ni..??
belum. kita mesti cintakan saudara2 seIslam dengan kita. ade satu hadis cakap, " tak sempurna iman seseorang itu apabila dia mencintai saudaranya seperti dia mencintai dirinya sendiri". so? korang agak2 yang ni korang boleh buat tak?
aku? jujurnya, aku belum sampai tahap tu lagi. aku sedang belajar. belajar untuk mencintai diri aku terlebih dulu and next, aku akan cuba mencintai saudara2 aku sebaik mungkin. aku sayang korang semua. pecayelah. korang semua kan sedara aku.

i love you. selalu tak korang gune ayat ni? untuk siape? malu nak cakap? takper.. kawan2, cinta tu memang best. best sangat. tapi percayelah takde love yang sebaik Love yang datang dari Allah.
aku pon gunekan perkataan ni jugak dulu. untuk orang yang aku rase aku terlalu sayang. tapi tanpa aku sedar, sayang yang aku rase tu datangnya dari Allah jugak. syuhada akan jadi kawan awak yang baik sampai biler2 dan awak akan tetap jadi kawan yang baik untuk syuhada sampai biler2 jugak. ok? i love u my bestfren!

No comments:

Post a Comment