Monday, February 14, 2011

_ Oh Palestin! _

aku habis kelas pkol 12 tadi. lega, dah setel Test Sport Safety. aku pon menapak lar balik kolej dengan Ain. sampai bilik, aku on9 jap and tolong print assignment member. tengok jam, dah pkol 1.15. aku kena berkumpul pas Zohor japgi sebab aku ni insan terpilih untuk pergi satu conference berkenaan Palestin kat Pusat Seni Islam Shah Alam. Event ni under Palapes la. Skuad aku ade 10 orang je yang terpilih.

ok, kena pakai baju P.O.. memang macam boria.

kami berempat je perempuan.


6 lagi lelaki. hujung kiri tu, jurulatih kitorang.



dapat tudung free. hu~~. siap ade cop palestin taw. jgn jeles. bwat mase ni tak de lagi benda ni kat uptown. harap bersabar ye.


kitorang sampai agak awal. so, nak menunggu yang lain tuh, 16 kali menguap jugak lah.


tengah2 ni bahagian yang diorang asingkan untuk orang media. aku nampak ade RTM, TV9, TV3, ASTRO, humm. agak2 aku masuk berita ke malam ni??


dirasmikan oleh Dr Mahathir. ( im just.. uhmm...) basically, conference ni tentang negara kita, Malaysia nak tolong Negara Palestin yang asyik bergolak je. Kita tubuhkan satu committe kat sini so tempat diorang bernaung, and mintak tolong and mengadu. nice kan? kesian kat diorang. kita bersyukur la. mane taw esok2 kita pulak nak mintak tolong negara lain. betul tak?




ape yang korang senyumkan sangat ni? diorang siap tunjuk slide show tentang kesusahan org Palestin kat negara diorang, korang takde perasaan ker ha?

ok, aku senyum sebab conference tu dah habis.



aku rase bagi kebanyakan orang yang datang, part yang paling best time makan je. kan? alah.. ngaku jelar.. aku tengok masing2 biler hadap mee goreng depan mate, langsung Palestin ke mana, ape ke mana.



korang bedal kuih tu langsung tak hengat orang belakang kan? mentang2 dia tak tulis "satu seorang", korang bedal sampai 4,5 ketul kan.



aku tengok je la diorang semua makan, sebab hari ni kan hari Isnin, aku puasa. Alah.. jujurnya, sikit pon aku tak terliur tengok semua makanan tu. tapi kalau Nasi Beriani ke, Nasi Kandar ke. alamak, esok la puasa lagi. hahah~~~

mungkin takde ape yang kita boleh sumbang untuk bantu diorang pulihkan balik negara diorang, tapi satu2nya kekuatan kita, sebagai orang Islam, kita boleh berdoa and berharap supaya semua saudara kita tu dilindungi oleh Allah SWT.

No comments:

Post a Comment